دوشنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۲

به مناسبت روز جهانی عصای سفید انجام شد؛

دیدار صمیمانه‌ی مهدیان‌پور با کتابداران نابینا و کم‌بینای شهرستان ساری

بازدید مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران از بخش نابینایان کتابخانه شهرستان ساری

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران به مناسبت روز جهانی عصای سفید، ضمن بازدید از بخش نابینایان کتابخانه‌ی علّامه ابن‌شهرآشوب‌ساروی، با کتابداران نابینا و کم‌بینای شهرستان ساری دیدار کرد.

به گزارش روابط‌ عمومی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی مازندران، سکینه‌خاتون مهدیان‌پور، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان، صبح امروز (دوشنبه، 24 مهرماه 1402) به مناسبت روز جهانی عصای سفید، با همراهی رئیس کتابخانه‌های عمومی شهرستان ساری، ضمن بازدید از بخش ویژه‌ی نابینایان کتابخانه‌ی علّامه ابن‌شهرآشوب‌ساروی، با کتابداران نابینا و کم‌بینای این بخش، صمیمانه، دیدار و گفت‌وگو کرد و از مشکلات حوزه‌ی کاری آنان با خبر شد.

مدیرکل کتابخانه‌های استان ضمن اشاره به توانمندی‌های قشر خاص و معلول جامعه اذعان داشت: روشندلان و کم‌بینایان با وجود داشتن محدودیت‌های ویژه، این حق را دارند که همپای دیگر افراد جامعه از امکانات و خدمات کتابخوانی و فرهنگی کتابخانه‌ها استفاده کنند تا در پرتو آن، با شکوفایی قابلیت‌ها و توانمندی‌های خود و تحقق اهدافشان به جایگاه شایسته‌ای از سطح کشور برسند.

وی از لزوم وجود همدلی و همکاری سازمانی یاد کرد: در مجموعه‌ای کار می‌کنیم که به واسطه‌ی آن، خدمات ویژه برای گروه خاص جامعه ارائه می‌دهیم و تنها سازمانی هستیم که کتب با موضوعات مختلف را برای رفع نیاز اطلاعاتی نابینایان به خط بریل تولید می‌کنیم؛ لذا وظیفه داریم این خدمات را به هم‌نوعان خود در منطقه ارائه دهیم. همدلی و همکاری جمعی می‌تواند در پیشبرد اهداف سازمانیِ کتابخانه‌های عمومی استان، کمک مؤثر و چشمگیری باشد.

این مسئول با اشاره به وجود بخش‌های ویژه‌ی نابینایان در کتابخانه‌های عمومی مازندران و خدمات‌شان تشریح کرد: هم‌اکنون، در سه کتابخانه‌ی عمومی ابن‌شهرآشوب‌ساروی ساری، آیت‌الله شیخ عبدالکریم هاشمی‌نژاد بهشهر و بقیةالله(عج) چالوس، بخش‌های ویژه‌ی نابینایان وجود دارند که با حضور 3 کتابدار نابینا و کم‌بینای استان به این قشر خاص، خدمات کتابخوانی و فرهنگی ارائه می‌دهند.

مهدیان‌پور در پایان افزود: در حال حاضر بالغ‌بر 100 عضو روشندل از خدمات خاص کتابخانه‌های عمومی مازندران بهره می‌برند و تعداد کل منابع کتابخانه‌ای استان ویژه‌ی نابینایان، 15هزار و 203 نسخه است.

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
4 + 0 =